- Wojownicy są najskuteczniejsi w walce wręcz ze względu na swoje umiejętności oraz wytrzymały pancerz. Dążą oni do zdobycia jak największej siły oraz równowagi umysłu.
- - Wojownicy są najskuteczniejsi w walce i w pvp.
- - W rezultacie używać mogą dwuręcznych mieczy zadających potężne obrażenia oraz tarcz, dzięki którym mogą bronić się przed atakami wroga.
- - Przy wyborze profesji Wojownik może wybrać jedną z poniższych:
- Ciało (ang. Body) - kładzie nacisk na wzmacnianie ataków oraz poprawy szybkości. Dzięki dużym obrażeniom i szybkości ataku jest najlepszą postacią do walki z konia bojowego. Zaleca się pakować sporo w siłę, co poprawia i tak już silny atak. Postać taka świetnie radzi sobie z dropieniem z metinów, które rozwala bardzo szybko. Jedynym minusem jest małe defa, zmniejszane przez skillBerserk.
- Umysł (ang. Mental) - skupia się na defensywie dzięki czemu jest w stanie zaatakować większe liczby potworów Silne Ciało. Słabszy w pojedynkach niż Body lecz łatwy do zdobywania doświadczenia co potwierdza fakt, iż na każdym serwerze Mental znajduje się w TOP'ie dlatego zaleca się go osobom pragnącym osiągnąć wysoki poziom podążając łatwiejszą ścieżką. Zaleca się wybór broni dwuręcznych.
- Ciekawostką u wojownika jest to i raczej minusem że po pewnym czasie załóżmy do wbicia 50 levela wojownik najgorzej i najwolniej się rozwija z czego wychodzi na to że reszta postaci staje się niesamowicie dobra a wojownik staje się najgorszy lecz przed 50 jest uważany za jedną z najlepszych postaci.
- Druga ciekawostka jest taka że zawsze wojownik body jest dobry w pvp lecz mental na 80 staje się tak samo zdolny do pvp jak i body.
Sura
Szaman
Sura to wojownicy, którzy posiedli magiczne moce w momencie gdy zdecydowali się wyhodować Demoniczne Nasienie na swojej ręce. Dlatego właśnie są niepokonani w walce wręcz lub w niszczeniu wroga na odległość za pomocą magii.
Jako wynik poświęcenia tym zdolnościom, mają możliwość rozwijania swoich zaklęć ofensywnych oraz wspomagających.
== Profesje: == + - FATAM (Weapon)- posiada cechy wojownika body, oraz mentala. Specjalizuje się w walce w zwarciu. Posiada tylko 1 skill dystansowy (rozproszenie magii). Przy buildzie full exp jest najlepszą maszynką do expa w świecie Metina. Weapon może być też dobry w PvP (i to nawet bardzo), ale dopiero na wyższych lvl. Mimo iż w opinii większości graczy Weapon jest bardzo zbugowany to nie ulega wątpliwości, że jest profesją bardzo ciekawą. + - + -
Zalety: + -
Można łatwo dostosować go do własnych potrzeb. Możesz mieć Weapona z którym w expie żadna inna profesja nie może się równać jak i mistrza duali + -
Najlepszy stosunek siły do wytrzymałości + - + -
Wady: + -
Na niskich lvl Weapon jest dosyć słaby. W expieniu jest jeszcze całkiem dobry, ale w PvP jest tragicznie. Jednym słowem- klasa która rozkwita na wyższych lvl. + -
Duża utrata many z powodu czarowanego ostrza. + - + - + -
Czarna Magia (BM)- Mistrz PvP. Profesja nastawiona na walki z innymi graczami. Żadna inna klasa nie ma tylu skilli ofensywnych co właśnie BM. Największą wadą BM jest dosyć słaby exp w porównaniu z wyspecjalizowanymi w tej dziedzinie innymi klasami. + - + -
Zalety: + -
Mistrz PvP + -
Satysfakcja z wbicia kolejnego lvl + - + -
Wady: + -
W expieniu przegrywa z wojownikiem czy Weaponem + -
Duża utrata niebieskich potów ze względu na mroczną ochronę.
NinjaZalety: + -
Można łatwo dostosować go do własnych potrzeb. Możesz mieć Weapona z którym w expie żadna inna profesja nie może się równać jak i mistrza duali + -
Najlepszy stosunek siły do wytrzymałości + - + -
Wady: + -
Na niskich lvl Weapon jest dosyć słaby. W expieniu jest jeszcze całkiem dobry, ale w PvP jest tragicznie. Jednym słowem- klasa która rozkwita na wyższych lvl. + -
Duża utrata many z powodu czarowanego ostrza. + - + - + -
Czarna Magia (BM)- Mistrz PvP. Profesja nastawiona na walki z innymi graczami. Żadna inna klasa nie ma tylu skilli ofensywnych co właśnie BM. Największą wadą BM jest dosyć słaby exp w porównaniu z wyspecjalizowanymi w tej dziedzinie innymi klasami. + - + -
Zalety: + -
Mistrz PvP + -
Satysfakcja z wbicia kolejnego lvl + - + -
Wady: + -
W expieniu przegrywa z wojownikiem czy Weaponem + -
Duża utrata niebieskich potów ze względu na mroczną ochronę.
Ninja jest podzielony na dwie profesje - do Dagger (Zabójca) i Archer (Łowca). Ninja posiadają umiejętności ofensywne i jeden skill wspomagający - u Daggera: Krycie Się, u Archera: Bezszelestny Chód.
Ninja powinien rozdawać staty: 1:2 wit:zrę, a po wymaxowaniu tych statów dawać punkty w siłę.
Umiejętności:
Zabójca | |
![]() | Ta umiejętność jest podstawowa do expienia i bardzo pomocna w biciu bossów zarówno jak i PvP. Im bliżej pleców tym zasadzka będzie zadawała więcej obrażeń. |
![]() | Tak samo jak zasadzka idealna umiejętność do bicia bossów oraz PvP. Mo zakończeniu combo możemy w odpowiednim momencie podwójny lub potrójny hit umiejętności. Posiada szansę na otrucie. |
![]() | Silna ofensywna umiejętność zabierający duże obrażenia. |
![]() | Umiejętność z dużą szansą na otrucie. Jedyna umiejętność, na którą prawie nie działają żadne ABSy, obrona oraz moby (wraz z Wiedźmą). Dobra umiejętność zarówno PvP, Exp oraz bicie bossów. |
![]() | Umiejętność dodaje bonus do zasadzki o dany procent. Pozwala nam ukryć się na określony czas. Ładuje się w 60 sekund. |
Łucznik | |
![]() | Ognista strzała zadaje bardzo duże obrażenia jednocześnie ładując się w bardzo krótki okres czasu. Umiejętność mocny w PvP, dobijający bossy. |
![]() | Trująca Strzała to mistrzowska umiejętność w otruwaniu. Umiejętność na P ma szansę 100% na otrucie. Umiejętność z dużymi obrażeniami, ale nie takimi jak ognista strzała. |
![]() | Powtarzalny Strzał jest wzorowany na trzystronnym cięciu. Jego obrażenia są podobne lecz powtarzalny strzał celuje tylko w jeden cel. |
![]() | Umiejętność najsłabsza z wszystkich. Wysyła strzały w kilka celów. Jeśli jest jeden cel inne strzały nie trafiają. |
![]() | Bezszelestny chód zwiększa prędkość poruszania się naszej postaci.
Umiejętność ta zachwalana jest podczas ucieczek.
|
Szamani są klasą magiczną, która używa ataków opartych na mocach natury. Noszą lekkie materiałowe szaty. Walczą przy pomocy wachlarzy oraz dzwonów. Jako jedyna klasa, szamani mają możliwość wspierania swoich sprzymierzeńców umiejętnościami pomocniczymi (czyli tzw. buffami). Mimo, że szamani na ogół są wykorzystywani jako drugorzędne postacie wspierające, nie należy ich lekceważyć, ponieważ wbrew pozorom jest to klasa by poradzić sobie z nią samodzielnie.
[edytuj]Umiejętności i statystyki
Szaman, jak każda klasa, dzieli się na dwie różne profesje: Szaman Smok i Szaman Leczenie. Ponieważ szamani używają umiejętności magicznych jedynymi skutecznymi absami na tą klasę jest Odporność na Magię. Bony na dzwony oraz na wachlarze działają tylko na ataki fizyczne czyli uderzenia bronią, a ponieważ szamani atakują przede wszystkim umiejętnościami, te absy nie mają znaczenia w PvP. Najczęściej używanym buildem (rozkładem statystyk) u szamanów jest rozdawanie punktów wg. schematu: 2 inteligencja - 1 witalność. Pozwala to zachować równowagę pomiędzy punktami życia a siłą ataku umiejętności. Dla szamanów nastawionych wyłącznie na wspieranie innych (buffowanie) poleca się wymaksować jako pierwszą inteligencję a potem witalność.
[edytuj]Szaman - Smok
Szaman Smok posługuje się mocami Boga Smoków i żywiołu ognia. Dobrze radzi sobie w PvP oraz wojnach gildii. Dzięki buffom PvM nie jest dla niego aż tak uciążliwe jak dla Szamana Leczenie. Nie polecana dla osób początkujących.
Latający Talizman - jedyny atak dystansowy szamana smoka. Z racji, że jedyną szansą na uniknięcie ataku jest ucieczka poza jego zasięg, talizman to bardzo dobra umiejętność do PvP.
Strzelający Smok - atak frontalny z żywiołu ognia. Atakuje kilka celów przed sobą, dzięki czemu dobrze spisuje się w PvM. Ma szansę na podpalenie przeciwnika, co bardzo przydaje się zarówno przeciwko bossom jak i PvP. Mały minus - jeśli cel jest w ruchu, może nie trafić.
Smoczy Skowyt - kolejny atak z żywiołu ognia. Dzięki dużemu zasięgowi jest on bardzo skuteczny w PvM oraz wojnach gildii. Ma szansę na podpalenie przeciwników.
Błogosławieństwo - umiejętność wspomagająca. Zmniejsza fizyczne obrażenia zadawane przez przeciwnika. Umiejętność bardzo pomocna w expieniu. Jest przedstawiana w %, gdzie ilość % zależy od poziomu umiejętności oraz ilości inteligencji.
Pomoc Smoka - kolejna umiejętność wspomagająca. Zwiększa szansę na zadanie krytycznego ciosu, dzięki czemu umiejętność jest przydatna zarówno w PvP, PvM jak i wojnach gildii. Jest przedstawiana w %, gdzie ilość % zależy od poziomu umiejętności oraz ilości inteligencji.
Odbicie - umiejętność wspomagająca. Przez wielu graczy uważana za zbugowaną umiejętność, jednak powszechnie wybierana przez postacie wspomagające czyli buffy. Zwiększa szansę na odbicie ataku skierowanego w gracza. Jest przedstawiana w %, gdzie ilość % zależy od poziomu umiejętności oraz ilości inteligencji.
[edytuj]Szaman - Leczenie
Szaman Leczenie (nazywany też Błyskawicy) korzysta z mocy natury, dzięki którym posiada zdolność leczenia oraz kontrolowania błyskawic. Postać bardzo dobra w PvP jednak trudna do prowadzenia i utrzymania. Postać dla graczy zaawansowanych, nie polecana dla początkujących.
Rzut Piorunem - (wcześniej "Błyskawiczny Rzut") jest to elektryczny atak dystansowy, który może uderzyć w kilka celów jeśli znajdują się blisko siebie. Umiejętność, dzięki temu, że prawie zawsze trafia w cel oraz szybko się ładuje jest jednym z lepszych umiejętności doPvP Szamana Leczenie.
Burzowy Szpon - jest to bardzo ciekawa umiejętność, o bardzo dużym zasięgu oraz możliwości ataku łańcuchowego. Jeden z mniej docenianych umiejętności Szamana Leczenie. Bardzo dobry na wojny. Może również dobrze spisywać się w PvM.
Przywołanie Błyskawicy - najlepsza umiejętność "Healera" do PvM oraz wojen gildyjnych. Posiada duży zasięg oraz atakuje kilka celów. Ma również możliwość ogłuszenia przeciwników, dzięki czemu dobrze spisuje się w PvP.
Leczenie - przez wielu szamanów uważane za "sztandarową" umiejętność tej profesji. Leczenie przywraca natychmiast utracone PŻ oraz ma możliwość usunięcia negatywnych efektów (takich jak spowolnienie, otrucie, płonięcie). Umiejętność bardzo polecana w PvP, przydaje się również w PvM oraz wojnach gildyjnych.
Zwinność - jest to umiejętność wspomagająca Healera. Zwiększa szybkość poruszania się postaci oraz zmniejsza czas ładowania umiejętności. Bardzo przydatne w PvP oraz wojnach. W odróżnieniu od umiejętności wspomagających Szamana Smoka, w buffachSzamana Leczenie ilość inteligencji nie ma wpływu na ich wzrost a jedynie poziom umiejętności.
Zwiększenie Ataku - uważany za najmniej pożyteczny buff. Zwiększa atak wybranej postaci o niewielką wartość. Bardzo rzadko wybierany przez samodzielnych szamanów, czasami przez postacie buffujące. W odróżnieniu od umiejętności wspomagających Szamana Smoka, w buffach Szamana Leczenie ilość inteligencji nie ma wpływu na ich wzrost a jedynie poziom umiejętności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz